5 Simple Techniques For بیماری زونا بعد از آبله مرغان

Wiki Article

شاید فروید به این دلیل پارانویا را دربارهٔ روشنفکران مطرح می‌کند که روشنفکران افرادی هستند که قدم به مناطق ممنوعه می‌گذارند، به مطلق تردید دارند، به مقدسات حمله‌ور می‌شوند، از تابوها عبور می‌کنند، علیه حکومت می‌شورند، جانب محرومان و رنجدیدگان را می‌گیرند و نه تنها از برخورداران قدرت و ثروت طرفداری نمی‌کنند، بلکه استبداد و دیکتاتوری را به چالش می‌خوانند که بازخورد این امر سبب شکل‌گیری «توهم توطئه» در آنان می‌شود و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن فرضی به واکنش‌های پارانوئیدی پناه می‌برند تا از این مجرا امنیت روانی خود را بازیابند.

داروهای تزریقی، شامل کورتیکواستروئیدها و بی‌حس‌کننده‌ها

ویتامین A: زرده‌ی تخم‌مرغ، جگر گاو، ماهی سالمون، سیب‌زمینی شیرین و هویج

برای کسانی که در دوران کودکی واکسیناسیون انجام نداده‌اند، واکسن‌ زونا موجود است. افراد ۵۰ ساله و بالاتر باید درباره‌ی این واکسن با پزشک صحبت کنند.

رعایت بهداشت شخصی، جلوگیری از خراشیدن بثورات، پوشیدن لباس‌های گشاد و همچنین سعی در تمیز نگه داشتن ناحیه آسیب دیده به منظور جلوگیری از عفونت باکتریایی ثانویه پوست، بسیار مهم است.

واکسن‌ها می‌توانند به فرد در جلوگیری از بروز علائم شدید زونا یا عوارض ناشی از آن کمک کنند. همه كودكان باید دو دوز واكسن آبله مرغان را دریافت كنند كه به آن واكسن ایمنی واریسلا نیز گفته می‌شود.

بیماری زونا چیست؛ علائم، عوارض، روش‌های درمان و پیشگیری

در صورت ایجاد نورالژی پس از هورمونی، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند، از جمله کرم‌های موضعی مانند کپسایسین، لیدوکائین، داروهای ضد انعقادی مانند، گاباپنتین (نورونتین)، پرگابالین، داروهای ضد افسردگی و تزریق گلوکوکورتیکوئید داخل رحمی، ممکن است برای بیمارانی که به داروهای معمولی و اقدامات درمانی پاسخ نمی‌دهند، مفید باشند.

آیا صرف داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.» درمان پارانویا[ویرایش]

بدین ترتیب شخصیت روشنفکر تا حدی به انقباض می‌گراید. چانه زن و اهل بگومگو می‌شود، وضع موجود را بهتر از آنچه هست، می‌خواهد، خود را یگانه و منحصربه‌فرد می‌داند، در برابر دنیای بیرون حالت دفاع به خود می‌گیرد و گاهی دوستان نزدیک خود را نیز در شمار دشمنان سرسخت قلمداد می‌کند.

آیا صرف بیماری زونا خطرناک است داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.»

علائم بیماری (مثل درد و بثورات) در نزدیکی چشم ظاهر شده‌اند. در صورت درمان نشدن، عفونت ممکن است به آسیب دائمی چشم منجر شود.

سپس متخصص سلامت روان یک ارزیابی جامع انجام خواهد داد. او ممکن است از فرد در مورد دوران کودکی، مدرسه، زندگی کاری و روابطش بپرسد.

نام رمز ادامه قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

Report this wiki page